Vad du är och vad du har

Kom fram till en slags slutsats igår, under mötet. Att jag måste försöka skilja på vad jag är och vad jag har. Hur menar du? Kanske ni tänker. Jo, för mig med emotionell instabilitet blir det lätt samma sak. Tex. Har jag fått höra att jag är känslig. Och ibland tänker jag så om mig själv också. MEN , sanningen är att jag har starka känslor. Alltså- jag ÄR inte känslig, men jag HAR starka känslor. Samma sak egenligen, men det är mindre värderande och mer beskrivande.  Precis som att jag inte ÄR mina tankar, jag HAR dem.  Varför är det viktigt att särskilja? Jo, för att se och kunna skilja på dessa gör att man blir mindre ned-värderande mot både sig själv och andra. Det ger mer förståelse! Ist för att tänka om en person - "åå han ÄR så jobbig!" Så kanske man bör försöka fundera på varför? Jo - personen kanske har ångest? Mår dåligt? Är stressad? Varit utsatt för något? 
Det gäller bara att påminna sig själv varje dag.

(null)

 

Kommentarer
Postat av: Ida

Så klokt! <3

2019-03-27 @ 17:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0