Har du flyttat än?

Samma fråga varje dag. Olika människor, olika vinkel. Jag förstår att frågan kommer, men jag förstår inte varför mitt svar inte accepteras/ godtas. 
Jag tar min flytt i steg av en anledning. Jag funkar inte som andra. Jag behöver tid att vänja mig. Tid att hinna ta in vad som händer. Tid att ställa om mig. Inte förhasta något så det slutar i fler självmordsförsök eller självskadehandlingar. 
"Men du jobbar ju bara halvtid så du har väl massor med tid över". 
Det finns en anledning till att jag jobbar halvtid. Jag ska inte ens behöver förklara mig. Förstår du inte bättre, kan jag bara gratulera att du själv aldrig varit i min sits! 
Alla som flyttar hemifrån har olika mål med flytten. En del vill bara ut, kan sova på en madrass första tiden, bara de får flytta ut! Andra vill och behöver iordningställa saker och ting för att det ska kännas som ett hem. För att man ska hinna vänja sig. Varför är det ens fel och det andra rätt? 

(null)


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Allt har sin tid. Var rädd om dej och ta hand om dej <3

2020-12-05 @ 21:12:48
Postat av: Emma storm

Skit i andra du är bäst ❤️

2020-12-05 @ 21:16:04
Postat av: Ida

Så drygt att behöva svara på det varje dag <3 Folk borde ha bättre förståelse.

2020-12-09 @ 19:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0