Tankar

Känns så märkligt att jag fyllt 25 nu. I eftermiddag ska mina föräldrar fira mig lite. Minns så starkt när jag började terapin, sådär nykläckt 19 åring typ. Hur jag mådde. Jag har läst lite gamla journaler och insett att jag verkligen var riktigt illa ute. En svår depression, dagliga suicidtankar och planer. Riskbeteenden flera gånger i månaden, självskadebeteende varje dag och 2 suicidförsök med påföljd ambulans till Mava. 
Jag vet när jag sen fyllde 20, och min terapeut sa nått i stil med " om 5 år, vart önskar/ tänker du att du är då?" 
Död, svarade jag. Begraven för längesen. 
Och nu står jag här, 25 år och 2 dagar, jobbar deltid för att få ihop vardagen, har gått i DBT behandling, mår bättre och kan tänka på framtiden utan att få panik/ självmordstankar direkt. Så sjukt alltihop hur hjärnan kan förvrängas!

(null)







Kommentarer
Postat av: Ida

Så fint Mimmi <3 Hoppas att du ska fortsätta ha fler toppar och färre dalar eller dalar som inte är så djupa <3

2020-06-12 @ 20:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0