Update

Okej, så.. 
för ca 2 veckor sen lämnade jag blodprov på vårdcentralen som en rutinkoll från min nya psykiatriläkare. Har haft låga natriumvärden - Hyponatremi länge. Troligen för att jag drack så mycket vätska när jag hade anorexi, istället för att äta. 
Men beteendet har typ kvarstått fast i lite mindre skala, sen jag börjat äta mer mat. 
Och nu låg då värdet ännu lägre.. så min läkare skickade en remiss till akuten för sisådär en vecka sen och då var jag dit. Proverna va bättre och ekg:t visade ingen påverkan iaf. 
Har skrivit upp vad jag dricker varje dag nu för att hålla lite koll, och har också minskat mängden per dag. 
Men detta har också gjort att jag nog tappat i vikt igen... känner det ganska snabbt om jag gått upp eller ner, tror det har med ätstörningen och kroppsfokuset som ständigt finns i huvudet. .. har nästa möte på ÄSE i juli då vi skulle testa 1 månads uppehåll. Får se vad de säger... vikten jag gått upp förut va alltså inte vikt utan vätska 😣... detta kanske förklarar varför mensen utebliver fortfarande också... 
det positiva i vätskerestriktionerna är att jag är piggare och mindre yr iaf. Mindre utspädd i salter. Dock leder pigghet till mer aktivitet.. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0