Nutrilett


#fuckätstörningar
Blir så jävla arg, besviken och ledsen när jag ser Nutrilets reklam. 
Det är sällan jag bryr mig om reklam, men Nutriletts nya provocerar mig något enormt. En kille blir erbjuden en bulle i fikarummet och tackar nej och säger sen "visste ni att det krävs 30 min löpning för att förbränna en sån där?" "Och är det pärlsocker på, krävs det 5 minuter till". 
Har de som fikar med dig FRÅGAT?! Vill du att de som äter bullen ska få dåligt samvete? Kräkas? Kompensera ätandet med straff- träning? Självskadande? 
Jag trodde världen kommit längre...

(null)



Kommentarer
Postat av: Ida

Men vafaaaaaan?? Har inte sett den reklamen men kokar när jag hör dig skriva det här... Så otroligt korkat! Förstår att sånt är jättetriggande för jättemånga!
Som du säger, trodde att världen kommit längre. Speciellt i Sverige där iallafall unga människor är ganska medvetna nu för tiden.

2020-05-28 @ 15:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0