Autism

26 år tog det. År 2022, den 13e Januari. Dagen då jag fick svar på så mycket. Svar på varför jag fungerar annorlunda, varför jag aldrig klarat av stora snabba förändringar, blir stressad av brutna rutiner och ibland inte förstår när kommunikationen inte är rak. Tar in allt runtomkring och inte kan solla bland sinnesintrycken. Men också svar på varför jag facineras av siffror, mönster och symboler, är snabblärd med detaljminne och inte skrev en enda omtenta under de 3 år jag läste till sjuksköterska på högskolan- som ledde till examen. 
Idag kom svaret på utredningen som pågått under hösten. Och det känns faktiskt väldigt skönt att få ett svar. Jag är inte dum i huvudet. 

Jag har autism 🧩

(null)


Kommentarer
Postat av: g i jämtland

När personer med autism lärt sig sociala normer inom exempelvis arbetslivet kan de vara mycket uppskattade för hur noga de följer dessa. YES

2022-01-14 @ 18:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0