Mediabrus

Det är extremt previligerat att kunna byta tv kanal eller bara stänga av alla notiser om kriget som pågår, samtidigt måste jag för att inte gå under av förtvivlan, skuld och hopplöshet. Jag kände exakt likadant när pandemin började och allt handlade om just det. Jag blir handlingsförlamad. 
Men samtidigt känner jag att det minsta jag kan göra är att titta på och läsa om allt och hålla mig uppdaterad, för ukrainarnas skull. Donera pengar och försöka hjälpa till. 
Men för att jag själv ska överleva så kan jag inte ha notis- funktionen påslagen. Jag kan inte läsa om allt hela tiden, för jag blir både stressad och rädd. 
Jag tittar på nyheterna en gång om dagen, även om jag känner en väldig skuld i att jag som sagt bara kan byta kanal "om det blir för jobbigt". Människorna som flyr kan inte välja. 
Jag har egentligen ingenting att klaga på om jag ska jämföra min situation och deras. Samtidigt måste man sätta på syrgasmasken på sig själv i flygplanet när lufttrycket sjunker, innan man hjälper någon annan… 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0