Dag 1 - Weliweriya Sri Lanka

Upphämtad på flygplatsen av Akila och henne pappa! Vi körde hem och stannade på vägen i en mataffär för att köpa vatten. Hade fått punka på bilen så vi åkte till en mekaniker som fixade däcket och sen körde vi vidare hem! Strömmen var borta när vi kom hem, som den var varje dag 2 h så det var extremt varmt och kvavt inne. Tog en sval dusch utomhus och fick lunch som mamman lagat och sen sov jag en stund. Var väldigt trött av allt resande och alla nya intryck. Vaknade upp av höga ljud och någon som pratade i megafon och trodde typ att det var nått varningslarm iom läget i landet, så jag fick panik först! Men det var tydligen brödbilen som åkte rund och sålde hahaha.....  Allt kändes så surrealistisk och jag var väldigt rädd för att bli magsjuk till en början. Ringde hem och pratade länge, sen fick Akila alla presenter jag tog med ! 
Därefter tog vi en promenad i kvarteret och pratade om läget i landet, att det nog inte skulle gå att göra allt vi planerat eftersom det inte går att få tag i bensin till bilen längre. Jag kände mig rädd och orolig till en början och vi besämde att vi skulle åka till Colombo dagen efter för att shoppa lite och se nationalmuseet, för att komma iväg lite. Akila och föräldrarna var otroligt förstående och jag var så tacksam <3 
 
 
 
(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0