Dag 2 - Colombo

Så, dag 2 åkte vi till Colombo för att se Nationalmuseet! Mycket om Sri Lankas historia och agrikultur. Strömmen gick när vi var där och vi fick gå med ficklampor! Kändes som filmen "natt på museet" haha Därefter åt vi lunch på en jättefin japansk restaurang för att hon vet att jag älskar Sushi haha! Jag bjöd, för det var väldigt dyrt för henne om hon skulle ha betalat, men det kostade som en vanlig lunch i sverige för mig. Så jag betalade gärna! 
Sen gick vi till en galleria för att köpa te! Hon visade mig butikerna Mlesna och Dilmah, som brukar handla ifrån och skicka till mig och jag köpte massor haha! Sen tog vi en tuktuk till en souvenirbutik, men när vi kom dit var det stängt och vi hamnade bland demonastrationer och upplopp... Fick uppleva pepparspray och tårgas som låg tätt i luften vilket var fruktansvärt!  Såg massor med bilköer till tankstationerna varje dag, kilometerlånga för att försöka få tag i bensin men det finns ingenting så folket börjar bli rätt less på det nu. Vi körde fort därifrån och till en annan butik. När vi gick in där för att börja handla så gick strömmen igen och vi fick låna ficklampor. Otroligt märklig känsla haha. Handlade massor för det var så billigt för mig och de var väldigt glada för att jag "hjälper landet" osv.
Sen åkte vi hem igen <3
 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0